rugăciune înspre înger

Nu-i faptă facilă să spun rugăciuni. În timp ce încerc sa stabilesc legătura cu etajul de sus, mi se face brusc sete, începe să mă mănânce spatele, mă dor călcâiele, îmi dă năvală în minte cel mai mare și încâlcit ghem de gânduri pe care trebuie să-l desfac, sa apuc fiecare gând, să-l întind, să-l netezesc și să-l așez apoi în coșul lui. Toata ziua am avut timp să mă gândesc la facturi, la concediu, la corijenta derbedeului de copil, la frizerul pe la care n-am mai trecut de două săptămâni, la parfumul din lift (cine o fi urcat înainte oare), la casa de la munte că s-a terminat butelia, am facut burtă tre’ să mă mai duc la sală, oooffff se termină si pălinca, aoleu începe meciul, să mă grăbesc! Și n-am facut-o, parcă intentionat am lăsat mai spre seară, lasă că sunt mai liniștit atunci și am timp să mă gândesc la toate. Și uit. Toate îmi năvălesc în minte în timp ce deschid cartea și încerc să intru în starea de pocăință si smerenie. Nu-i de loc ușor, sau cel puțin mie nu îmi e. Cred că nici vouă, că altfel nu s-ar fi inventat un nume așa de savant pentru comunicarea cu Dumnezeu, cuminecare. Foarte greu ajungi in starea de cuminecare si atunci, oameni fiind, ne-am adaptat. Nu degeaba este omul cea mai adaptabilă ființă. Nu ne mai adresăm lui Dumnezeu, e greu sa scapi de toate alea care iti uruie si iti tropăie prin cap, ci îngerului. Scăpăm mai ușor, rugăciunile sunt scurte, directe, nu necesită pregătire tematică prealabilă.
Aici însă apare o problemă. Știți câți îngeri există? Oho! Nici nu va imaginați. Și nu sunt toți la fel. Ca la mănăstire, fiecare din obște are treaba lui, sarcina si ascultarea lui. Si tot ca la mănăstire, există ranguri. Spre exemplu, în obștea îngerească, Chazzliel sau Hailael , uneori Chayyiel (sau „Armată”), este un înger conducător al îngerilor. Se spune despre acest înger că, dacă ar vrea, ar putea înghiti tot Pământul dintr-o singură înghițitură. Abuliel este un înger care, în folclorul iudaic ocult, este însărcinat cu transmiterea rugăciunilor. Abel (sau „Poiană”) din Testamentul lui Avraam, ne însoțește la judecata lui Enoh, scribul ceresc. El este cel care aduce cartea sufletelor celor judecați. Abragateh este invocat în rugăciunile lui Solomon. Este un înger care, după tradiţiile solomonice, stăpâneşte planetele.
Dar auziti aici: Adam ( sau „Bărbat”) apare in Cartea lui Adam şi a Evei unde este numit  înger stralucitor. În Cartea lui Enoh el este al doilea înger din ierarhie. Când a fost creat,  Adam s-a ridicat de jos până la tăria cerului, după Midras Beresit Raba. Poftim de vezi! Ce mai întelegeți din asta? Adam a ajuns totuși în ceruri desi a fost partener de păcat cu Eva? De atunci datează discriminarea femeilor?!?
Hai să vă mai spun una: să nu credeți că procrearea este așa, o chestie care începe când intrați doar voi în cameră și vă puneți pe pat (dupa ce el băut vreo doua kile de vin, că doar vinul a fost a facut pentru femei, nu?), durează câteva minute și se tremină cu o țigară si cu ți-a placut, nu? Nu nenicilor, nu-i de loc așa. Într-un colt al camerei este și Chariel , îngerul naşterii de copii. Chariel este doar unul dintre cei 70 de îngeri ai procreaţiei care stau si va asistă. Și te mai miri ce cald s-a facut în încăpere.
Sunt îngeri care conduc planetele, Aciel este unul dintre subconducatorii planetari ai lumii de jos, numiţi electori, care slujesc sub domnia lui Rafael. Alții se ocupa de om, Giel este un înger care are domnie asupra destinului omului. Sunt îngeri cu joburi mai lumesti, Barah in tradiție vedica este îngerul bărcilor. Amator este un înger „folosit” numai dupa o investiție proprie.
Dar, pentru confuzia mea totală, se pare că Dumnezeu a amestecat si demoni printre îngeri. Da, în afară de demonii aflati dincolo de linia de demarcație dintre rai și iad, sunt demoni infiltrați si menținuți sub acoperire, știați? Alphariza este, dupa unele tradiții, un demon și stă printre îngerii din cerul al doilea. Al Zabania este un nume menționat în Coran care apare ca demon. Tot după Coran, cu el mai sunt alți nouasprezece. Abaton este, fie un nume al lui Dumnezeu, fie un înger de mare sfințenie invocat în rugăciunile lui Solomon pentru a comanda demonii. Abaton are întelesul morții și așa, după unii , este un demon al morții si pazitor al iadului. Amahiel este un înger al aerului şi al zilei de marți. Este şi un înger al planetei Marte dar și un demon al sexualităţii umane.
Înger si demon, ce ziceti de asta? Pe de-o parte este de înteles, care înger ar suporta o veșnică viața îngerească să se ocupe de sexualitatea oamenilor?
Dar mai auziți una: Al Ussa apare în mitologia arabă și este un înger feminin. Acestui înger i s-a făcut şi un idol care a fost distrus de Mahomed. Înger femeie în ceruri?!?
Doamne, Dumnezeule, puterea Ta este nemasurată, imaginația Ta la fel, facă-se voia Ta (nu de alta dar nu avem încotro)! Ne vom ruga Îngerului Femeie. Dar te rugam smeriți Doamne, iartă neputința noastră și nu ne cere mai mult decât putem duce, nu ne pune să memorăm complicatele nume ale îngerilor Tai. Îngăduie rugăciunii noastre să ajungă la îngerii noștri, cei de lângă noi, al caror nume îl știm prea bine, Carmen, Mihaela, Daniela,  …

Lasă un răspuns

